Re: Maxtor a uszkodzone klastry.

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 05 Sep 2003 - 11:06:11 MET DST

Użytkownik "Wojtas" napisał:

> zapalała się lampka HDD

> czasami po restarcie bios nie mógł bootować
> z niego systemu

> Później pojawił się plik którego nie mogłem
> usunąć/przenieść.

Regularnie co jakiś czas mam niemalże identyczne kłopoty. Co kilka startów
systemu BIOS nie chce rozpoznać dysku, innym razem rozpoznaje go, ale wywala
błąd przy bootowaniu. Kolejnym razem zawiesza się przy kopiowaniu zapalając
diodę i haltując cały system. Raz na jakiś czas powstają logiczne
bad-sectory i inne poważne błędy.

U mnie przyczyną tych problemów jest zasilacz. W połączeniu z lekko
wymęczonymi/uszkodzonymi taśmami IDE powoduje niestabilną pracę kontrolera
dysków i takie kwiatki. Na początek sugerowałbym wymianę taśmy IDE - u mnie
zawsze pomaga, aż do momentu, gdy wskutek regularnego wyciągania i wpinania
tasiemek naderwę którąś z jej żył. Jeżeli problem się nie rozwiąże, to
wypróbowałbym porządny zasilacz pożyczony od znajomego (ewentualnie dokonał
jego zakupu). Dopiero na końcu podejrzewałbym problemy z samym dyskiem.

--
Pozdrawiam,
Sniper