Re: Skaner... proszę o opinię...

Autor: yahu (yahu_at_NO_SPA_M.astercity.net)
Data: Thu 04 Sep 2003 - 20:33:51 MET DST

> Intersują mnie:
> - HP ScanJet 3500C
> - HP ScanJet 3970
> - Epson Perfection 1260P,
> - Epson Perfection 1660 Photo,
> - Microtek 3800 Plus
> - Microtek 4800 Plus
> Wiem, powyższe propozycje nie są najdroższe i o super parametrach
> technicznych.
>
> I teraz pytanie do użytkowników wymienionych skanerów oraz tych, którzy
się
> na temacie znają: który wybrać?

Osobiscie jestem zwolennikiem Epsonow, ktore sa na prawde niezlymi
skanerami. Sam mam Epsona Perfection 1200 PHOTO i bylem z nigo na prawde
zadowolony jesli chodzi o skanowanie materialow refleksyjnych, a skanowanie
negatywow i slajdow wychodzilo znakomicie w porownaniu z innnymi skanerami
plaskimi. Wyjatkiem byly materialy srebrowe (BW), ktore skanowaly sie nie
najlepiej, ale do tych materialow trzeba juz na prawde porzadnego
skanera.Bawilem sie nastepcami i tez byly bardzo dobre.
Generalnie jednak jesli chodzi o skanowanie negatywow i slajdow nie polecam
skanerow plaskich, bo jakosc uzykiwana z nich jest mooocno przecietna.
Skaner plaski jest przeznaczony glownie do dokumentow, natomist jesli chcesz
zeskanuje, po atrakcyjnych cenach, na skanerach NIKON'a wszytskie
filmy/slajdy (takze stare), przykladowe skany sa tutaj:
http://onephoto.net/info.php3?id=37743
http://62.121.88.22/skan/IMG_022%20.jpg
http://62.121.88.22/skan/IMG_029%20.jpg
Takze wysylkowo.