Re: Monitor 17 - moje boje przed zakupem

Autor: lik (lik_at_lik.pl)
Data: Thu 04 Sep 2003 - 12:02:45 MET DST

> Najjasniejszy był CTX bo na Trinitronie. Z reguły CTX'y są źle
> wyregulowane (np ciemniejszy na środku i tym podobne niespodzianki) więc
> trzeba przebierać. Jak się trafi to będzie dobry, ale wiekszość to
> niewypały. LG są zastrzeżenia do niezawodności, MAG to składak. Mój typ
> - oczywiście nr 1 :-)

akurat ten model CTXa nie nie jest na trynitronie, generalnie modele oparte
o trynitrona oferują najlepsze parametry obrazu (ostrość, odwzorowanie barw,
geometria) ale nie są mocno kontrastowe.
Jednak polecam nie kierowanie się przy zakupie kryterium kontrastu -
ustawienie wysokiego kontrastu przy długim uzytkowaniu męczy wzrok. Ja
osobiście mam trynitrona - który z załozenia jest mało kontrastowy - a
kontrast mam na 75 % - generalnie chodzi o taki setup monitora żeby czerń
była czarna (w czym trynitron nie ma równych) a biel w jasności kartki
papieru przy danych warunkach oświetleniowych (nie dotyczy braku oświetlenia
oczywiście). Większość użytkowników - co znam z obserwacji - wykręca tak
kontrast że biel jest silnie świecąca - i biała kartka wygląda przy niej na
szarą.

Co do zakupów w MM - oni zwykle mają wszystkie monitory podłączone przez
jakiś zdezelowany splitter - który tak skutecznie degraduje sygnał z karty
grafiki - że porównywanie monitorów w wystawionej przez nich ścianie nie ma
sensu.

lik