Re: LCD wybor - a moze CRT

Autor: Dybot (rozNoSpAm_at_widzew.net)
Data: Thu 04 Sep 2003 - 08:12:28 MET DST

> Dzieki za porady.
> Mam jeszcze takie pytania.
> Czy wyswietlacze LCD nie nadaja sie kompletnie do gier ? W czym zawodza
(tzn
> jakie sa efekty na ekranie) ?

chodzi tu oczywiscieo efekt smuzenia spowodowany przez wolny czas reakcji
matrycy (przykladowo w CRT wynosi on cos okolo 3ms) a w 15" LCA 25ms
(2 modele maja 23ms. lecz tym akurat bym sie nie sugerowal i 1 czy 2 maja
16ms jeden z nowych MAGów (MAG PS576 ) ale on kosztuje 1650zyla wiec jakies
25ms musisz wybrać)

jezeli czasem bedziesz chcial zagrac w gry i niedopuszczasz smuzenia to
musisz oprócz patrzenia na specyfikacje obejrzec monitor sam w sklepie
zagrac w jakas gierke, zobaczyc na filmie i jak chcesz przetestowac go
programikiem w tescie smuzenia. (chyba w PassMark MonitorTest i na stronie
MAG tez jest jakis test)
wtedy sam oceniesz co ci odpowiada. Bo choc wszystkie maja 25ms to na jednym
bardziej widać smużenia a na innym mniej. Czemu tak jest to nie wiem (ale
najprawdopodobniej producent naciagnal sobie czas prawdziwy jest o 5 czy
10ms wiekszy. W dodatku różni producenci różnie go liczą)
Mysle ze ta lista ktora ci zrobilem powinna pomoc a reszta zalezy od ciebie.
Pojechac zobaczyc i wybrac.
pamietaj tez o spojrzeniu czy monitor nie ma bad pixeli (do tego rowniez
przyda sie test PassMark MonitorTest)
[na bialym tle nie moze byc czarnego punktu a na czarnym zadnego bialego,
podobnie na zleionym,czerwonym i niebieskim]
Sprawdz rownież czy matryca jest równo podświetlona. Włącz białe tło i
spojrz czy nie ma w jakimś rejonie ciemniejszych odcieni bialego]

po takim ogladzie masz wieksza szanse ze monitor bedzie taki jak sobie
wymazysz (ale pewnosci niestety nie masz).
oczywiscie pamietaj ze w przypadku dzisiejszych monitorow LCD rozdzielczosc
pracy wynosi (1024x768 dla 15") a an inncyh traca one szczegoly (wiec w gry
tez musialbys zagrac na tej znamoinowej). Oczywiscie mozesz powybierac
monitory rowniez pod tym katem jezeli to wazne (podobno NECi przoduja w tym
ale co do tego ktorego podalem nie wiem jak jest)

oj ciu ale sie rozpisalem.
sorka za literowki ale dopiero wstalem i sie spieszylem.

pzdr.