Re: wentylator z termoregulacja do pc

Autor: Kenickie (kenickieNIELUBIESPAMEROW_at_box43.pl)
Data: Wed 03 Sep 2003 - 21:36:14 MET DST

> Mój plan jest taki - wywalę termoelement z wiatraka od coolera i zastąpie
go
> stałym rezystorem tak aby wiatrak kręcił się gdzieś na poziomie 1500
obr. -
> powinno wystarczyć. Tylko muszę najpierw zmierzyć ten termoelement - tzn.
> rezystancja @ 20stopni i rezystancja przy maksymalnie wysokiej
temperaturze.
> Jak tylko to zrobie postaram się podać te dane - będziesz mógł wtedy
> zastąpić termoelement potencjometrem o takiej rezystancji jak termoelement
> [...]

Błąd!!! Nie wstawiaj tam stałego rezystora.
Mam ten cooler (pod P4). Oryginalnie miałem tam termistor NTC 6.4kOHM -
obroty rzędu 700 na starcie i max. 1500 w full load. Wszystko przy procku P4
1.8A (nieco podkręconym czasami - tak do 2.4 lub 2.7GHz).
Wymieniłem go (termistor)na oczko niższy (4.7kOHM - pośrednich między 4.7k i
6.4k nie ma).
Teraz przy starcie mam 1700-1900 obr. (zależy od temp. otoczenia) a w full
load do 2500obr.
Obecnie temperatura w idle to 40 stopni i obroty wiatraka 1960.

Pozdrawiam
Kenickie