Re: wentylator z termoregulacja do pc

Autor: lik (lik_at_lik.pl)
Data: Wed 03 Sep 2003 - 11:55:31 MET DST

> Posiadam wentylator Arctic Cooling - Fan PRO Termal Control, ktory na
> pelnych obrotach pracuje dopiero przy 50st. Czy mozna jakos go przerobic
aby
> krecil sie z max rpm'ami juz przy ok. 35st??

Ja kupiłem ten sam cooler w wersji pod P4. Trochę mnie zdziwiło, że procesor
osiąga z nim jakieś zawrotnie wysokie temperatury 42 stopnie (wiatrak < 600
obr) przy minimalnym obciążeniu, nawet do 52 stopni (1100 obr) przy pełnym
obciążeniu procka. Przy defaulcie Intela miałem 36..39 stopni przy upałach
może troszkę więcej.

Teraz zrobiłem eksperyment - mianowicie odkręciłem wiatrak całkiem - leży
obok na stole. No i temperatury 50... 59+ stopni - boje się go mocniej
grzać, więc go celowo nie obciążam. Mam dobrą wentyację wnętrza obudowy -
dwa termicznie regulowane Coolermastery - jeden w zasilaczu, drugi na tylnej
ścianie. Oczywiście obudowa jest zamknięta.

Mój plan jest taki - wywalę termoelement z wiatraka od coolera i zastąpie go
stałym rezystorem tak aby wiatrak kręcił się gdzieś na poziomie 1500 obr. -
powinno wystarczyć. Tylko muszę najpierw zmierzyć ten termoelement - tzn.
rezystancja @ 20stopni i rezystancja przy maksymalnie wysokiej temperaturze.
Jak tylko to zrobie postaram się podać te dane - będziesz mógł wtedy
zastąpić termoelement potencjometrem o takiej rezystancji jak termoelement i
ręcznie ustawić obroty w zależności np od temperatury na zewnątrz, albo
wstawić stały rezystor.

P.S. Mam pytanie do grupy - może wystarczyło by kupić po prostu wielki
miedziany radiator bez wentylatora pod P4. Szczeże mówiąc szukałem czegoś
takiego ale nieznalazłem - podejżewam że na rynku jest po prstu 'durna moda;
na wielkie hałasujące wiatraki.
Czy ktoś może wie gdzie można kupić zwykły miedziany radiator pod P4 - który
byłby na tyle duży żeby nie wymagał wiatraka?

lik