Re: dysk

Autor: GolDek (waldoo_at_o2.pl)
Data: Wed 03 Sep 2003 - 16:53:34 MET DST

> mam pytanie z racji ze nie mam juz najnowszego kompa a chcialbym kupic sobie
> nowy dysk zapytuje sie was szanownych grupowiczow ktory wybrac mam plyte bx
> owa wiec chyba moge sprawic sobie dysk w granicach 32 gb ( jak to jest z tym
> limitem to sie ustawia gdzies jest na obudowie hdd jakas zworka do tego
> przystosowana??)

Nie przejmuj się limitami, jeśli upgrade biosu nie pomoże, istnieją
programy pozwalające ominąć jego ułomności.

> z pierwszej lepszej ulotki widze ze mam do wyboru...
> 1 caviar ATA 100 259 zl
> 2 caviar 7200 285 zl
> 3 caviar 7200 8 mb cache 299 zl
> 4 maxtor 7200 u 133 280 zl
> 5 samsung ata 100 285 zl
> 6 seagate barracuda 7 7200 279 zł
> 7 seagate barracuda 5400 270 zl
> wszystkie maja po 40000 MB
>
> to tylezalezalo by mi na szybkim czasie dostepu dobrym transferze i
> niezawodnosci :)

Niezawodne dyski nie istnieją. Niezawodnie powinieneś robić backup
danych i mieć długą gwarancję na dysk. Te dwie rzeczy zastępują
niezawodność.

ktory byscie proponowali?? zastanawialem sie nad 3 albo 6

Proponuje 3, właśnie ze względu na gwarancję. Poza tym zastanów się nad
Caviarem 80 GB, jest niewiele droższy a dwa razy pojemniejszy. Niektórzy
twierdzą, że jest głośny - ja go co prawda nie słyszę, ale mogę mieć
jakąś wadę słuchu:) Możesz poszukać też Maxtorów z 8 MB cache jeśli mają
dłuższą niż rok gwarancję.

--
Pozdr
GolDek