Re: Wyciszanie kompa ???

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 11:35:50 MET DST

Użytkownik "Dariusz Patryn" napisał:

> - Przy tej ilosci wentylatorow zapomnij o ciszy.

Etam. Mam 8 dużych wentyli w budzie i jest cicho. Trzeba tylko pobawić się w
regulację obrotów lub kupić ciche wentyle (patrz: posty Wojtasa).

> - Zmien chipset na taki bez wentylatora

Sugerujesz wymianę płyty? A przecież dużo prościej jest założyć na chipset
piękny radiatorek Zalmana za 20 zł. Kupiłem taki - zero hałasu a chipset
chłodniejszy, niż chłodzony oryginalnym wentylem (MSI KT3 Ultra ARU).

> - Zmien grafike na taka bez wentylatora np R9000

Również dużo taniej wyjdzie zamontowanie chłodziwa z Heat-Pipem lub
puszczenie dużego wentyla 8 cm na niskich obrotach zamontowanego na
specjalnym ramieniu.

> - Odlacz dodatkowy wentylator w obudowie

Po co? Można go tak spowolnić, że nie będzie go słychać nawet z 20 cm. Nie
po to się montuje dodatkowe wentyle, żeby je odłączać. W końcu jakaś
cyrkulacja powietrza powinna być zachowana.

> - Powieksz radiatory w zasilaczu i podlacz wentylator zasilacza na 5V

To już może być problemem. Duże radiatory są stosunkowo drogie, może być
problem z ich upchaniem. Ustalenie napięcia na wentylu na sztywno w
zasilaczu może być nieco ryzykowne - lepiej jakiś aktywny układ (Noise
Killer) lub wymiana zasilacza na nowy.

> - Jezeli masz duzo pieniedzy mozesz kupic zasilacz bez wentylatora

Eeech... piękna sprawa... aż się rozmarzyłem.

--
Pozdrawiam,
Sniper