Re: problem z formatowaniem

Autor: Marcin Hlibowski 'Roger' (roger7_at_SPAM.pl)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 09:35:32 MET DST

Paweł wrote:

> tego to nie wiem i nie bardzo wiem jak to sprawdzić

A co jest na tej płycie? Czy jest oryginalna ?

> mam dyskietke startową do Win98 - czyli co? normalnie włożyć ją i
> postępować tak jak przy Win98? Chyba kiedyś już tak próbowałem i bez
> powodzenia...

Ale z czym próbowałeś i bez powodzenia? Jaki system plików masz ?

Fdisk pochodzący z Win9x nie polecam, bo to program stary,
bez poprawek nie obsługuje poprawnie dysków powyżej 64 GB,
a w przypadku partycji z NTFS, może
dojść do utratry danych. Dlatego lepiej skorzystać z innego narzędzia

> nie za bardzo jestem obcykany w tych sprawach, ale to wydaje mi się
> najsensowniejsze rozwiązanie. Tylko gdzie tego szukać i jak to
> wygląda...

Partition Magic jest płatny, ale NTFS sobie sformatujesz podczas instalacji
W2K.
Ranish ściągniesz stąd http://www.ranish.com/part/

> Dodam że z racji tego że mi nie bootuje płyty, chcę aby po
> sformatowaniu zainstalować Win98 (spod dosa) i na to potem nałożyć
> Win2000Prof...Oby się udało.

Jeśli koniecznie chcesz mieć dodatkowo win98 to ogólnie mniej
roboty jest przy instalacji win98, a potem w2k.
Pamiętaj tylko, że win98 nie obsługuje NTFS

--
Roger