Re: ISA kontroler FDD & PENTIUM II 350MHz

Autor: Paweł Bogu (pbogus_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Tue 30 Sep 2003 - 07:40:25 MET DST

Green <zdrw_at_gazeta.pl> napisał(a):

> A więc pomyslałem, moze by tak taki kontroler na ISA?
> Zdobyłem taki, i wstawiłem do kompa.
> Niestety, mimo pozostawienia zworek tylko na szpilkach dla FDD i adresu
> dostaję komunikat:
> Conflicts ports 378 2F8 3F8
>
> JAk mógłbym usunąc ten konflikt?
>
> System w zasadzie się nie uruchomił,więc nie mogłem posprawdzać
> przerwań i adresowania.
>
> JAk sie programowało kiedys takie kontrolery? :)

witam.
proponuję spisać z kontrolera wszelkie oznaczenia (np. fcc id, model,
producent, dane ze scalaków) i poszukać np w googlach zworkologii do
kontrolera. mnóstwo ludzi szuka takich danych i można często znaleźć dokładny
opis. inna aprawa, że stare karty nie zawsze chcą pracować w nowych
systemach. osobiście mam kartę vga (nieśmiertelny trident8900 512kb), która
chodzi na wszystkim do ok. pentium ii 350 mhz, powyżej udaje martwą. podobnie
mam z kartą mga (tzw. hercules), która odpala tylko na systemach do 486 - nie
udało mi się jej uruchomić na żadnym sprzęcie, który oprócz isa miał już
także pci (oczywiście wkładałem ją do isa :-))
jeżeli zależy ci tylko na kontroleże fdd, a nie na com i lpt, to może
poszukasz np. kontrolera scsi, który miałby oprócz hdd także fdd (mam
takowego adapteca, ale ma złącze vlb, więc generalnie nadaje sie tylko do 486)
pzdr
paweł