Re: odzyskanie danych

Autor: Loonie (loonie2_at_tlen.pl)
Data: Wed 03 Sep 2003 - 12:19:06 MET DST

W pewien wiosenno-senny dzionek owieczka SkiLo napisała liścik
<bj26e0$qds$1_at_news.mm.pl> i puscila go z wiatrem...

> Jaki jest najlepszy program do odzyskania danych z dysku po awarii? I skad
> go sciagnac :-)

Podczepię się - mam WD 120GB.

Wersja krótka:

Mam sprawny dysk z masą danych, ale BIOS (lub WinXP) go nie rozumie.
Ajajaj, co robić, żeby zrozumiał?

Wersja długa:

Spartycjonowaem go pod starą płytą VIA133_coś_tam i nawrzucałem m.in.
Virtual CD image'ów. W sumie miałem trzy partycje: FAT32,ntfs i ntfs. Pełen
entuzjazmu dla nowej technologii podłączam go do płyty Abit K7A i mam
niezainicjowany i niespartycjonowany dysk pod XP. Nie ma większego problemu
z odzyskaniem danych z FAT32, ale NTFS z obrazami CD się na mnie i różne
programy do odzysku wypina. Rozumiem, że (bodajże) .vcd to nietypowy format
i go nie rozumieją. Sam dysk pod względem fizycznym IMO jest ok,
przypuszczam, że to bios tej starej pyty rozpoznał go inaczej niż powinien
(a w każdym razie inaczej niż ta nowa). Nie mam możliwości jednak sprawdzić
jak to było. Bios Abita też go rozpoznaje na moje oko inaczej niż parametry
podane na stronie:
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=27&Lang=1

Kiedy wklepię parametry podane na stronie to pojemność dysku w biosie jest
podawana jako 8GB. Próbowałem tak i siak. Jestem już bliski formatu.

TIA, :-)

--
Pozdrowienia,
Loonie