Re: Synchroniczna praca Procka z Ramem na p³ytach z nforce2

Autor: Tomasz Malerczyk (vepar_at_priv.onet.pl)
Data: Tue 02 Sep 2003 - 15:02:10 MET DST

> nforce2 bardzo du¿± rolê w wydajno¶ci odgrywaj± synchroniczna praca ddr-ów
> fsb procka tzn. je¶li np mamy fsb 166, to lepiej bêdzie dzia³aæ ten proc w
> zespole z pamiêci± 333 ni¿ 400MHz.Jak du¿a jest ró¿nica w wydajno¶ci, czy
> jest sens kupowaæ od razu pamiêci 400MHz? Pytam bo prawdopodobnie uda mi
siê
> wykrêciæ ten procek tylko na fsb 166MHz, wiem ¿e niektórzy krêc± na
200MHz,
> ale pewnie na lepszym ch³odzeniu (moje to prawdopodobnie bêdzie Falcon
Rock
> II), poza tym stabilna praca sprzêtu to dla mnie wa¿ny czynnik.

zrobilem ostatnio prosty test:
fsb 133 i mem 266 oraz fsb 133 i mem 333 i w tym drugim
wypadku wynik w 3dmarku01 byl nizszy o jakies 150 pkt

(moze 3dmark nie jest najlepszym sposobem na takie testy
ale widac bylo ze wydajnosc nieco spadla)

jesli nie bedziesz podkrecal to mysle ze pamiec 333 spokojnie wystarczy

dodam tylko ze gdy zapodalem fsb na 166 i pamiec na 333 to wynik 3dmarka
podskakuje o jakies 300pkt

(w sisoft sandra te roznice widac nieco wyrazniej)

Tomek