Re: Monitor iiyama -czy to normalne??

Autor: Tomek (thnet_at_wp.plUSUNTO)
Data: Mon 01 Sep 2003 - 21:12:35 MET DST

> To znaczy wszystko widać normalne,
> ale jak się spojrzy o tworzy się wrażenie że kolorowe litery na jednolitym
> tle z obu stron mają jakieś odbarwienia.

Możesz mieć ten sam problem co mój znajomy z modelem "...Pro 512" (to 22"
!!!) - poświaty (po prawej i lewej stronie) wokół liter, najlepiej widać
przy czarnych literkach na białym tle. Jest tym gorzej im wyższa
rozdzielczość i odświeżanie.

Ten efekt w pewnym stopniu występuje na wszystkich monitorach z kineskopem o
masce szczelinowej (Trinitron, Diamondtron) i jeśli ktoś się na taki monitor
decyduje to musi się z tym pogodzić. Ot taka wada przy dużej ilości innych
zalet. Kłopot jednak w tym, że na ostatnich iiYamach widać to z jakiś
powodów bardziej niż w innych. Dlaczego nie wiem. Znajomy przewalił karton
kart graficznych z Matroxami na czele bo myślał, że to wina grafiki, potem
był kontakt z serwisem i smutny wniosek, że ten typ tak ma - jedne
egzemplarze bardziej inne mniej oczywiście.

Skończyło się na tym, ze pracuje przy rozdzielczości 1280x1024x85Hz, a
szkoda bo elektrycznie ten 22" !!! monitorek ma parametry znakomite i może
śmiało pracować w znacznie wyższych trybach (to pięknie wygląda w reklamach,
ogromne pasmo, odświeżania itp.) ale cóż z tego jak jakość obrazu siada
okrutnie...

>Trochę było by głupio że kupiłem taki monitor (900zł)

kolega dał za tego 22" prawie 4 tys :)))

> gdy mogłem kupić
>Samsunga z którymi maiłem już często do czynienia i nigdy z tym się nie
>spotkałem

Ja też bo po przygodach kolegi kupiłem Samsunga z klasycznym kineskopem :)))
Ale tak na poważnie to nie o firmę chodzi !!! a typ kineskopu. Jak weźmiesz
Samsunga z Diamondtronem to też ten efekt zobaczysz !!! Widziałem sam na
Samsungu 959NF choć muszę przyznać, że było _znacznie_ lepiej niż na tej
iiYamie. Wniosek z tego taki, że jeśli pracujesz dużo z tekstem, grafiką
liniową itp. to lepiej było kupić coś ze staromodnym kineskopem o masce
perforowanej. Takich kolorów, kontrastu, jaskrawości i ogólnej ostrości jak
na "szczelinowcu" już nie zobaczysz ale za to problemów z "rozłażącymi się"
drobnymi literkami nie będzie. Jak to zwykle bywa jest coś za coś !!!

P.S szkoda, że przed zakupem nie obejrzałeś większej liczby monitorów "w
naturze" - wtedy łatwiej wybrać coś dla siebie. Teraz radzę zejść z
rozdzielczością, dać "siedemnastkowe" 1024x768x85 Hz na tą 19" i powinno być
już OK. Jak z lupą nie podejdziesz to wspomnianego problemu już nie
zobaczysz... To przynajmniej pomogło w tym 22" - praca z rozdziłaką jak dla
19"...

--
Tomek