Re: Asus=lipa???

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Thu 28 Aug 2003 - 09:23:39 MET DST

> W innym watku pytales mnie o napiecia. Te mierzone przez czujniki
> rzeczywsicie skacza i sa wyzsze.
> Jednakze nigdy nie spadaja ponizej wartosci nominalnych (max wahania na
> +12 sa od 12.1-12.3).
> A co d opomiaru multimetrem to jestem sceptyczny. Nie wiem czym
> mierzyles ale te slabsze multimetry maja dosc dlugi cykl pomiarowy i
> mogly wychodzic bardziej stabilne napiecia niz sa w rzeczywistosci sa.

Miernik byl porzadny wiec tutaj nie ma czego sie czepiac. Poza tym jezeli
stoi napiecie to nie ma znaczenia czym mierzysz, wynik bedzie dobry ...

> Poza tym gdzie te napiecia mierzyles? Byc moze pomiary z plyty pochodza
> z innych miejsce niz bezposrednio za wtyczka ATX na plycie i stad te
> roznice.

co najwyzej napiecia podawane przez plyte moglyby byc nizsze, np. z powodu
bardzo duzego obciazenia, przez co kabel nie dawal rady i nastapil spadek
... niestety w moim przypadku to odpada bo zasilacz to chieftec 360W a kable
sa porzadne i wytrzymuja taki prad ...

Nie zapominaj tez, ze ta cala wiazka kabli pochodzi z tego samego zrodla
(kazdy kolor wychodzi dokladnie z tego samego wyjscia w zasilaczu). Nie ma
czegos takiego, ze np. czerwony kabel do plyty glownej moze miec inne
napiecie niz ten do podlaczenia dysku twardego ...

BTW: jak wyglada u ciebie wskazanie napiecia procesora ??? Bo u mnie jest
ono tez mocno rozjechane. Procek jest zasilany napieciem 1,525V a czujnk
pokazuje sobie co chce, np.
od 1,52 - 1,6V