MSI Kontra ASUS ?

Autor: pitertheb (pitertheb_at_wp.pl)
Data: Sun 24 Aug 2003 - 19:09:09 MET DST

Witam wszystkich na forum.
Zwracam się z prośbą o szczegółowe wypowiedzenie się i odpowiedź na dwa
poniższe pytania.
Zastanawiam się nad kupnem płyty głównej pod procesor AMD ATHLON 1700+ i
mam do wyboru następujące modele, które cenowo wyglądają podobnie :
1) ASUS A7V8X-X KT400, DDR400, AGP8X, LAN
2) MSI KT4AV VIA KT400, AGP8X
W związku z tym proszę o opinię na temat tych płyt. Która według WAS jest
bardziej wydajniejsza?

Słyszałem również, że w któreś z tych płyt wystąpił problem z
częstotliwością taktowania pamięci RAM tzn. 400MHz chodziły nawet wolniej od
333MHz prawdopodobnie była to płyta MSI na KT4 a KT4AV podobno jest wersją
poprawioną, słyszał ktoś może o tym? A może chodziło o KT400 i KT400A?

Natomiast drugie pytanie brzmi podobnie tylko w tym wypadku chodzi o dyski
twarde, które cenowo również wiele się nie różnią:
1) 80GB WD Caviar 7200 Obr. ATA100 8MB Cache
2) 80GB Maxtor 7200 Obr. ATA133 8MB Cache
Także i na to pytanie proszę o dość szczegółowe wypowiedzi tzn. który z
powyższych dysków byłby wydajniejszy i bardziej niezawodny.
Widać że Maxtor proponuje rozwiązanie ATA133 jednak wydaje mi się że Maxtor
to chyba niezbyt wiodąca firma jeśli chodzi o dyski? Więc nie wiem czy warto
jej zaufać.