Re: cichy wentylator do obudowy zalman

Autor: Wojtas (wojtas9988_at_wp.pl)
Data: Sat 23 Aug 2003 - 21:23:26 MET DST

Użytkownik "Avatar" <avatar_at_12dz.mil.pl> napisał w wiadomości
> olac 12V, fizyki nie oszukasz i szum powietrza zawsze bedzie, tylko chodzi
> mi o to ze po co przeplacac za jakiegos papsta, jak mozesz za pol ceny
miec
> to samo ! a jak ty jeszcze obnizasz obroty tego papsta to juz w ogole
> porazka... wcale sie nie zdziwie jak ten papst juz w swojej elektonice ma
> wlasnie jakis rezystor ktory go spowalnia :]

Nie ma zadnego rezystora! Spowalnia go termistor w chieftecu, nie musi sie
krecic szybciej bo nie jest az tak goraco :)
Jak bedzie cieplej to termistor zwiekszy mu napiecie.

> koles ma tego papsta chyba nawet od ciebie, spowolnilem na probe jakis tam
> wentylator do 1500 obr i nie widzielismy (slyszelismy) roznicy

Nie bede dyskutowal na ten temat, bo ciezko to wytlumaczyc pisemnie ...
To trzeba uslyszec.
A jak sie nie widzi roznicy miedzy spowolnionym i niespowolnionym
wiatrakiem, to albo mieszka sie kolo lotniska albo wyja inne wiatraki ;)

> heh nie tylko ty, ja tez mam b.cichego i ide o zaklad ze moje chlodzenie
> jest wydajniejsze

Moje jest dostosowane do potrzeb. Jak bedzie cieplej to wiatrak w zasilaczu
i wiatrak nad prockiem (zalman) beda sie krecic szybciej.
Jesli temp. dysku przekroczy 50 stopni (to jeszcze nie mialo miejsca) to
wlaczy sie dodatkowy wiatrak w obudowie, jego obroty tez beda sie
proporcjonalnie zwiekszac w zaleznosci od temperatury wewnatrz obudowy.
Moje temperaturki sa bardzo niskie i chlodzenie jest ciche. Dla mnie bomba
:)

--
Wojtek
Moja strona o wyciszaniu PC-ta: http://www.astercity.net/~wojtas99/