Re: Moze ktos potwierdzi to co powiedzial mi sprzedwaca na temat nagrywarek... lub zaprzeczy temu!?!

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 22 Aug 2003 - 18:16:17 MET DST

Użytkownik "[_HEARTSHADE_]" napisał:

> Polityka firmy zmieniła się niedawno, zaczeli produkować
> więcej i taniej - czy z utratą jakości? - narazie nie
> wiadomo...

Trochę niezupełnie. Napędy produkuje jakaś mało znana tajwańska firma (ktoś
kiedyś podawał tutaj nazwę). Później napędy kupuje od nich Asus, a TEAC
kupuje od Asusa i zmienia przedni panel i logo. Stąd też nowe napędy Asusa i
TEAC'a powinny być identyczne jakościowo (przynajmniej teoretycznie), czyli
IMHO całkiem niezłe, ale dalekie od doskonałości TEAC'a sprzed 2 lat.

> Co do Liteona - produkty nowe, nieznane- nie wiadomo
> jak będzie z trwałością na dłużej (powiedzmy po 2 latach).

Ja przekonałem się jak jest z ich jakością już po ok. 2 miesiącach (kupiłem
model 52246S). Najpierw rozerwało mi w nim płytkę CD-RW MMore (dość poważna
firma, cena w MM: ok. 2,50 zł), później TDK (to już w ogóle jedna z
najlepszych firm). Teraz, po ok. 4 miesiącach pracy mam już problemy z
odczytem niektórych płyt :(

> Serwis Liteona w Polsce = tragedia

Potwierdzam w 100%. Przerobiłem ten temat osobiście - najgorszy jaki można
sobie wyobrazić. Z tego co zauważyłem, to mają tylko jedną dewizę:
"niezależnie co się stało, wina zawsze leży po stronie użytkownika". Co
gorsze - to samo potwierdził mój znajomy - pracownik jednej z największych
polskich hurtownii sprzętu komptuerowego. Szkoda tylko, że poinformował mnie
o tym, dopiero po zakupie :(

> Nagrywarka Liteona - sprzęt całkiem przywoity

Dla mnie jedyna zaleta tej nagrywarki, to odczyt wszystkich płyt audio
zabezpieczonych najnowszymi systemami Cactus Data Shield 100 i 200 oraz
Key2Audio 2.0 i 3.0.

> średnia jakość zapisu i tragiczne odchyły modelu od modelu.

Potwierdzam. W pracy mam całą armię różnych nagrywarek. Mój Lite-ON nie
wybija się absolutnie niczym! Poza tym, z tego co widać na grupie - wiele
osób chwali sobie te napędy i wiele na nie narzeka. Czyli jest dokładnie tak
jak piszesz: model modelowi nie równy. W dodatku LiteON'y pracują prawie jak
szlifierki. Bez software'owego spowalniania napędu można przy nich
zwariować.

> Osobiście nie polecam Liteonów

I ja również dorzucam się do tej opinii. Gdybym teraz miał kupić nagrywarkę,
to chyba wybrałbym Asusa (bo tańszy od TEAC'a).

--
Pozdrawiam,
Sniper