Re: Czy obsługuje MMX-a ?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Thu 21 Aug 2003 - 23:53:53 MET DST

Osoba podpisana jako Jajcarz <jajcarzd1_at_poczta.onet.pl> w artykule
<news:bi3dhj$dg2$1_at_nemesis.news.tpi.pl> pisze:
> Moi drodzy mam takie pytanie. Otóż chce kupić od gościa płytę główną,
> ale gość nie wie czy obsługuje ona MMX-a (a ja właśnie mam taki
> procesor -Pentium 200 MMx) przysłał mi tylko takie informacje. czy ktoś
> potrafi wywnioskować jak jest z obsługą takiej architektury ?
>
> Intel PClset SB82437VX i Intel PClset SB 82371SB
> -standard zasilania wyłącznie AT
> -na płycie jest napis P/I-P55TVP4 (chyba typ płyty)
> -mnoźniki x1.5, x2.0, x2.5, x3.0
> - częstotliwośćod 50MHz do 75 MHz (więc może pracować na 200MHz)

Aleś się wysilił. Nazwę płyty i jej paramatry można ustalić po numerze
Biosu. Zapoznaj się z instrukcjami na www.wimsbios.com czy też
www.motherboards.org
Oczywiście wpisanie w Google nazwy P/I-P55TVP4 daje też błyskawiczną
odpowiedź - Asus, zaś wpisanie P/I-P55TVP4 mmx daje rezultat - obsługuje
od wersji płyty 1.5 i wersji Biosu 0102.

Uwaga ogólna. Płyty z chipsetem 430 VX mogą obsługiwać MMX, ale muszą mieć
regulator napięcia i zaktualizowany Bios. Ta sama płyta w różnych wersjach
może być bez regulatora (wcześniejsza) i z regulatorem (nowsza). Regulator
napięcia łatwo poznać po kobylastych radiatorach.

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl  (z->h w adresie z nagłówka)
http://www.harbour.pl.eu.org/clipper/clipper_mini_faq.html