Re: Niech mi ktoś wytłumaczy o co chodzi z dual ddr?

Autor: george_at_ssk.pl
Data: Thu 21 Aug 2003 - 09:01:02 MET DST

> Yo
> Czy może mi ktoś wytłumaczyć o co kaman z dual ddr. Chce kupić epoxa 8rda+ i
> tam jest dual ddr tylko niewiem poco? Co to daje itd? Szukałem w google
> nawet na tej grupie pare postów niżej jest coś podobnego tylko niema
> odpowiedzi
> Z góry dziękówka

Z tego co wiem.
Do współpracy z pamięcią w trybie dual używane są oba kontrolery dostępu do
pamięci ( 4 banki zwykle kontrolowane są przez 2 kontrolery). Przy założeniu
symetrii modułów pamięcu bios może wykorzystać oba kontrolery do zapisu do
pamięci. Ogólny rozmiar dostępnej pamięci jest ten sam w zarówno w trybie dual
jak i single, ale wzrasta prędkość transferu ( 10 - 15%).

Podczas zapisu porcji danych do pierwszego z modułów druga porcja
jest "przygotowywana" w drugim kontrolerze i zapis następuje szybciej podczas
jego uaktywnienia.

George