Re: Niech mi ktoś wytłumaczy o co chodzi z dual ddr?

Autor: george_at_WYTNIJTOssk.pl
Data: Thu 21 Aug 2003 - 09:10:10 MET DST

> Yo
> Czy może mi ktoś wytłumaczyć o co kaman z dual ddr. Chce kupić epoxa 8rda+ i
> tam jest dual ddr tylko niewiem poco? Co to daje itd? Szukałem w google
> nawet na tej grupie pare postów niżej jest coś podobnego tylko niema
> odpowiedzi
> Z góry dziękówka

Rozmiar pamięci w obu trybach dual i single jest ten sam.
Wzrasta transfer danych do pamięci ze względu na fakt że bios może wykorzystać
oba kontrolery współpracujące z modułami. Zwykle 2 kontrolery obsługują 4 banki
pamięci. 1 i 2 to pierwszy kontroler oraz 3 i 4 drugi. Żeby wykorzystać tryb
dual symetryczne moduły muszą być symetrycznie widziane przez oba kontrolery
pamięci np moduły włożone w bank 1 i 3.

Podczas zapisu porcji danych do pierwszego modułu pracuje pierwszy kontroler
gdy tymczasem drugi "przygotowuje" się w tym czasie do zapisu drugiej porcji
dancych. Kolejny cykl zapisu jest dzieki temu trochę krótszy.
Zysk wynosi około 10-15%. Nie powiem Ci dokładnie co się dzieje ( które cześci
cyklu stanowią zysk ) bo nie znalazłem odpowiednio technicznego opisu w sieci.
To co znalazłem to takie marketingowe tłumaczenie, być może jednak wystarczy.
Nie mierzyłem tego .. ale chyba spróbuje (mam 512 MB w dualu).

George