Re: papst NGL czy Noiseblocker Ultra Silent S2

Autor: Wojtas (wojtas9988_at_wp.pl)
Data: Mon 18 Aug 2003 - 20:17:34 MET DST

Użytkownik "ambroz" <ambrozy99_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> dane z sirius.pl
>
> PAPST:
> Wymiary: 80x80x25mm
> Łożysko: podwójne kulkowe
> Prędkość obrotowa: 1500 obr./min.
> Poziom hałasu: 11-12 dBA
> Przepływ powietrza: 33 m3/h - odpowiada ok. 21 CFM
> Żywotność: 80 000 godzin

PAPST 8412 NGL ma lozyska slizgowe, dzieki temu jest cichutki. 12 dB.
Cos w tym sirusie pomylili sie chyba, bo napisali ze ma lozyska kulkowe.
A 33 m^3 /h to 19.4 CFM .
http://www.astercity.net/~wojtas99/wentylator.html
a tu strona producenta:
http://www.papst.de/english/home.html

> moje pytanie:
> ktory lepszy? tzn, ktory bardziej chlodzi przy tej samej ciszy?
> no i czy 19db slychac?

Mam PAPSTa w zasilaczu i tylko z bardzo bliska przy idealnej ciszy slychac
ladny dzwiek :)

> mam obecnie zalmany i sa lekko slyszalne przy najnizszych obrotach (przy
> napieciu 5V) a to wg producenta 20db
> a chialbym aby bylo ciszej

Bedzie ciszej z PAPSTem na 100 %. Porownywalem z zalmanem.

--
Wojtek
Moja strona o wyciszaniu PC-ta: http://www.astercity.net/~wojtas99/