Re: Chlodzenie HDD

Autor: irbar (irbar_at_go2.pl)
Data: Thu 07 Aug 2003 - 10:56:33 MET DST

> Mozecie polecic jakies skuteczne sposoby chlodzenia
> dyskow twardych. Nie ukrywam, ze pogoda mimo dobrej
> wentylacji obudowy robi swoje i dyski grzeja mi sie
> niemilosiernie (45-50'C). Zastanawiam sie nad jakimis
> "przyklejanymi" radiatorami z dodatkowym coolerem albo
> cos jeszcze innego, sam nie wiem.

Jeśli chcesz dużej skuteczności, to zaopatrz się w wynalazek
http://www.4max.pl/produkt.asp?id=269 z opinii użytkowników słyszałem, że
sporo daje.
Ja natomiast skorzystałem z pomysłu Wojtasa: z boków przymocowałem 15-to
centymetrowe radiatory (jodełka) i całość podwiesiłem do obudowy.
Temperatura dysku spadła znacznie, mój komfort psychiczny wzrósł. Dysk ma
sporo miejsca na swobodny przepływ powietrza.
Aha, wentylatory zamontowałem "jodełką" do siebie. I w hurtowni aluminium
kosztowało mnie to aż 8 PLN :)