Re: Chlodzenie HDD

Autor: Wojtas (wojtas9988_at_wp.pl)
Data: Wed 06 Aug 2003 - 13:41:43 MET DST

Użytkownik "Tomasz Sz" <tomek_sz(no_spam)@interia.pl> napisał w wiadomości
> Witam serdecznie
>
> Mozecie polecic jakies skuteczne sposoby chlodzenia
> dyskow twardych. Nie ukrywam, ze pogoda mimo dobrej
> wentylacji obudowy robi swoje i dyski grzeja mi sie
> niemilosiernie (45-50'C). Zastanawiam sie nad jakimis
> "przyklejanymi" radiatorami z dodatkowym coolerem albo
> cos jeszcze innego, sam nie wiem.
>
> Prosze o jakies sugestie ;-)

Witam!

Moj patent, ktory jest przetestowany przez wiele osob, jest opisany na
stronie w mojej sygnaturce.
Dodatkowo teraz zakupilem na Allegro Noise Killer (inteligentny regulator
obrotow). Przykrece go do radiatora na dysk i ustawie temperature przy
ktorej bedzie wlaczal sie dodatkowy wiatrak, np. na 45 stopni. Jak dysk
bedzie zimniejszy to wiatrak nie bedzie sie wcale obracal i nie bedzie
niepotrzebnego halasu.
Lepiej dmuchac na zimne wtedy kiedy potrzeba :)
Jak w dzien bedzie wielki upal i bede katowal kompa niemilosiernie to wlaczy
sie moze ten wiatrak, im cieplej tym szybciej bedzie sie krecil.
W nocy nie bedzie na pewno przeszkadzal w spokojnym snie, bo wylaczony
wentyl ma 0 dB.

PS. Noise Killera trzeba zamowic z dluzszym kabelkiem, np. 25 cm, zeby z
dysku starczylo do gniazda na plycie.
PS2. Jak dodad moje radiatory sie sprawdzaja bez dodatkowego wiatraka.
Pasywne chlodznie wystarcza w wiekszosci przypadkow, nawet jak temperatura
systemu byla 45 stopni, temperatura Barracudy 7200.7 spadla o 5 stopni.
Czasem spadala o 10 stopni.

--
Wojtek
Moja strona o wyciszaniu PC-ta: http://www.astercity.net/~wojtas99/