Proszę o sugestie odnośnie zestawu komputerowego

Autor: Antoni (adres_at_url.worldwidedns.net)
Data: Tue 05 Aug 2003 - 04:47:00 MET DST

Witam.

Mam zamiar złożyć następujący zestaw i mam kilka pytań:

1) Athlon XP ok. 2000 - 2400+
czy Athlony z rdzeniem Thoroughbred mają fabrycznie odblokowany mnożnik? Czy
opłaca się dorzucać te kilkadziesiąt złotych do 2400+ czy też wziąć 2000+ i
go ewentualnie podkręcić?

2) Thermaltake Volcano 11+ Xaser Edition
ile będę w stanie wyciągnąć z Athlona (patrz pkt 1) stosując ten cooler?

3) Abit NF7-S
chcę kupić płytę na chipsecie NForce2 - przekopałem mnóstwo testów i postów
na temat tych płyt i nadal nie jestem pewny... czy może lepiej będzie
zamiast tego Abita wziąć Epoxa 8RDA+ (i trochę zaoszczędzić), czy też wziąć
Asusa A7N8X? spośród stabilnych, wydajnych i podatnych na kręcenie płyt nie
ma chyba nic innego, godnego uwagi... ?

4) 2 x 256MB DDR 333MHz
chciałbym, żeby te pamięci pracowały z prędkością szyny procesora
(synchronicznie), w trybie DualChannel... nie znam się dokładnie na tym...
czy to o czym piszę jest możliwe? jeżeli nie, to jakie są Wasze sugestie?
jakie markowe kostki polecilibyście mi?

5) Gainward GeForce3 Ti-200 64MB

6) 2 x Barracuda 7200.7 80GB

7) DVD Pioneer 120

8) CD-RW LiteOn (x52/x24/x52)
czy lepiej byłoby wybrać zamiast tego Pioneera, Asusa (i trochę dopłacić)
lub Toshibę (cena podobna)? jak jest z korekcją błędów w tych napędach? nie
chciałbym też, żeby się okazało, że napęd nie czyta jakiegoś formatu płyt...

9) obudowa Chieftec DX-01BD z zasilaczem Chieftec 360W
chcę na obudowę przeznaczyć do 500PLN, czy jest coś lepszego niż ten
Chieftec w tej cenie? czy ten zasilacz uciągnie taką ilość sprzętu bez
problemów? A jeżeli tak, to czy wystarczy jeszcze mocy, na ewentualne
dołożenie kilku (od 2 do 4) wiatraczków 80x80 do obudowy? Mam zamiar się
nieco pobawić w podkręcanie tej maszynki... nie będzie problemów z
zasilaniem? chciałbym też wyciszyć obudowę matami korkowymi... są z tym
jakieś problemy w tych obudowach?

10) głośniki Logitech Z-640
nie jestem audiofilem, ale chciałbym mieć porządne głośniki... czy są duże
różnice w jakości między tym zestawem Logitecha, a Creative'em Inspire 5100
5.1 (różnica w cenie ok. 100PLN na korzyść Creative'a)?

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i rady odnośnie w/w konfiguracji.
Proszę nie odsyłać mnie do archiwum, bo spędziłem tam kilka ostatnich dni i
nadal mam pewne wątpliwości (starałem się sprecyzować pytania jak tylko
mogłem)

Pozdrowienia - Antoni.