Re: Zalman FanMate1 - elementy składowe

Autor: benek (benek.benek_at_-wp.pl-)
Data: Sat 30 Aug 2003 - 09:48:22 MET DST

> No i to właśnie mi było potrzebne. Dzięki serdeczne.

moze to tez cos pomoze
http://koreamod.com/tech/27_zalman/fanmate1.gif
http://koreamod.com/tech/27_zalman/4.jpg

> Zaraz zmywam się do domciu i wypróbuję. Początkowo myślałem o zenerku, ale
> może rezystor będzie lepszy...

wszysto z przeksztalconego wzoru podanego w specyfikacji LM317T
http://www.national.com/ds/LM/LM117.pdf (co prawda dla LM117 ale to to samo)

R2=[(Uwy/1.25V)-1]*R1
gdzie dla R1 producent zaleca wartosc 240 Ohm
R2 w Twoim przypadku to ten potencjometr - latwo zauwazyc ze wraz z wyzsza
rezystancja rosnie tez napiecie na wyjsciu (odwrotnie niz gdybys regulowal
samym potencjometrem) wiec wystarczy jak pisalem dac w szereg z
potencjometrem dodatkowy rezystor np 680 Ohm zeby napiecie nie spadalo
ponizej 4.5V (w przybilzeniu)

> Najgorsza rzecz: jak upchać 6 takich zestawów w zaślepce 5,25, każdy z
> trzypozycyjnym włącznikiem (full 12V/off/regulacja), diodą sygnalizującą
> prędkość obrotową (im mocniej tym szybciej kręcą się wentyle) oraz diodą
> sygnalizującą zatrzymanie wentyla. Sam nie wiem jak kombinować - płytkę
> drukowaną dziergać (nie mam w tym zbytnio doświadczenia), czy lutować na
> żywca - kabelkami?

IMO bez sensu az 6 obwodow przeciez ten LM317T wytrzymuje 1.5A wiec
spokojnie da rade 2 silnym wentylatorom ...
zerknij tez tu http://www.bit-tech.net/article/32/

pozdrawiam