Re: codegen 400W - czy wentylator ma czujnik termiczny??

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Fri 29 Aug 2003 - 19:14:50 MET DST

> Mam kolejne pytanie z serii "codegen 400W" ;)
> Kumpel ma zasilacz jak w temacie(model: 300XX) i po wlaczeniu zimnego
kompa
> wentylator w zasilaczu kreci sie duzo wolniej(jest sporo cichszy i slabiej
> dmucha) niz pod obciazeniem.
> Po przejsciu w idle nie zwalnia(moze nieznacznie).
> Czyzby Codegen zaopatrzyl wentylator w czujnik termiczny regulujący
obroty??

Jezeli jest tak jak mowisz to ma regulacje obrotow, ale jego moc to wlasnie
300XX (przy czym XX to jednostki blizej nie okreslone:)) )

> P.S.
> A tak poza tym to co sadzicie o czyms takim na allegro za 99zl -
> http://www.yoy.pl/zasilacze/deer/350w/opis.htm
> Szczegolnie zainteresowaly mnie te "funkcje ochrony" przd przegrzaniem,
> skokami napiecia i spieciami. czy ten deer jest tak samo bezpieczny jak
> chieftec??

Nie jest, nie byl i nigdy nie bedzie za ta cene ... zawsze bedzie
obowiazywala zasada, ze jezeli nie placisz za cos kasy to tego nie
dostaniesz (tutaj nie ma zadnych promocji, to nie supermarkety ...)

A teraz przetlumacze tobie na polski co oznaczaja te zabezpieczenia:

ochrona przed przegrzaniem: cyna laczaca 2 diody w zasilaczu
ochrona przed naglymi skokami napiecia wejsciowego: warystor
ochrona przed zwarciem = ochrona przed przegrzaniem + bezpiecznik na wejsciu

Te zabezpieczenia sa nawet w najslabszych badziewiach i jak widac nie zdaja
egzaminu bo te zasilacze sie dymia ...

I na koniec: jak wskazuja Łosie na naklejce 350W "M A X". Oznacza to, ze
zasilacz wytrzymuje przez chwile 350W i jest to rownoznaczne dla niego z
chwilowym zwarciem ... nie spodziewalbym sie zbyt wiele po tym zasilaczu i
na pewno nie polece tobie zakupu czegos takiego.