Re: 80 GB = ile partycji

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Fri 29 Aug 2003 - 19:25:46 MET DST

> jak chcesz, ale jest taka zasada (tyczy się to FATa - nie wiem czy NTFSa
> też), że tam gdzie są małe pliki to lepiej mniejsze partycje, a tam gdzie

> duże pliki przechowywane tam lepiej większe..

Zasada do FAT32 jest tylko jedna i tyczy sie ilosci plikow. Jezeli jest ich
duzo to robi sie mniejsze partycje zeby stracic malo miejsca ...

A co do ogolnych zasad to jezeli ktos lubi dzielic dysk na partycje to
pierwsza partycja systemowa powinna byc najmniejsza. Trzeba tak to obliczyc,
zeby pomiescily sie tam wszystkie programy i zostalo jeszcze troche miejsca
na przyszlosc ... bezpieczna wartoscia bedzie tutaj 10GB. Reszta wedlug
wlasnego uznania i potrzeb ...