USB dziwny problem.

Autor: Marcin Goralski (gooral_at_spam.won)
Data: Mon 21 Jul 2003 - 06:23:46 MET DST

Kupilem sobie aparat cyfrowy i postanowilem podlaczyc do kompa.
i sprawa wyglada tak:
PC:
        P 200MMX Plyta glowna soyo 5Vd2/D5 (82430 VX PCI)
Aparat:
        MT 409 Horus.

system to win 98.

Generalnie od nowosci nie mialem sledzia USB, ale sciagnalem opis
pinow na plycie glownej i w gniazdku usb z netu i ze sledzia z innej
plyty zrobilem sledzia usb do swojej.
teraz najciekawsze:
aparat ma tryb "pamieci masowej", ktora wlacza zaraz po podlaczeniu do
peceta i ktora to trzeba zatwierdzic wciskajac przycisk spustu.
Podczas gdy podlaczajac go do mojego USB aparat owszem wykrywa
komputer (ale jakos koslawo bo tylko jak jest wlaczony a u kolegi na
usb wlacza sie nawet jak jestr wylaczony) ale jak tylko probuje
wcisnac spust by potwierdzic wybor tej opcji to aparat sie wylacza
(win ani razu go nie wykryl).

probowalem zainstalowac jakies urzadzenia USB, ale MZ poki komp go nie
wykryje to to nie ma sensu...
w sumie probowalem ten aparat na 3 kompach z win 98 i tylko u mnie nie
dziala.

zrobilem zlego sledzia? (wydaje mi sie, ze wyprobowalem sporo
kombinacji)
mam kiepska plyte glowna?
nie zainstalowalem jakis waznych driverow? (w zakladce "system" mam
zainstalowane glowny koncentrator usb, kontroleg hosta usb)
czy do usb potrzebne sa wogole jakies drivery by pc wykryl aparat?
(bo, ze do dzialania pozniej to ja rozumiem, ale do samego wykrycia
tez?)

jest szansa podlaczenia inaczej niz przez USB (jakas przejsciowka? na
np. COM ?) bo nie usmiecha mi sie wydawac xxxpln na plyte+proca nowego
by zdjecia z aparatu za 3xx pln ogladac.. ;/

--
Marcin Goralski [Krk]
-janek_at_jedwab.net.pl-