Re: szybkie pytanie o dwa monitory LCD

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Thu 10 Jul 2003 - 13:22:04 MET DST

In article <bejg2k$e8h$1_at_korweta.task.gda.pl>, Dybot wrote:

> ladnie napisane ale kolega mial troche racji. W przypaku LCD jest spory
> problem przy kupowaniu, szczegolnie jezeli chodzi o bad pixele. Na dzien
> dzisiejszy producenci bardzo luzno podchodza do normy ktora jest juz
> przestazala i potrzeba nowej. Jezeli taka wyjdzie w najblizszym czasie to
> oplaca sie czekac. Zupelnie zmienia sie warunki reklamacji.

Byłbym niezmiernie zdziwiony, gdyby producenci i handlarze dobrowolnie
zrezygnowali z takiej żyły złota, jaką jest to powszechnie obowiązujące w
przypadku LCD, "zwyczajowe" prawo do sprzedawania produktów ewidentnie
zepsutych.

> Poza tym zmienia sie rowniez mozliwosci LCD 9tak jak napisales) ale w
> przypadku LCd dokonuje sie prawdziwa rewolucja bo nigdy nawet za czsaów
> CRT nie widzialem aby parametry rosly tak szybko jak ceny spadaly. LCD
> swoim rozwojem wyprzedza w tej chwili kazda inna branze.

Bez przesady, patrzę teraz w ekran 5-letniego notebooka IBM, porównuję go z
tymi wszystkimi LCD, które stoją teraz w sklepach i jakoś nie widzę tego
szokującego postępu. Widzę w tych "nowoczesnych" panelach marne, nierówne
podświetlenie, morderczy dla oczu kontrast, popsute piksele, nieprawdziwe
czasy reakcji, festyniarskie kolory, kiepskie rozdzielczości w stosunku do
wymiarów paneli. Gdzie ten rewolucyjny postęp, skoro 5 lat temu można było
zrobić lepszy panel? Nie to, że się czepiam, w domu też mam monitor LCD, bo
mimo wszystko jest dla mnie dużo lepszy niż CRT, ale żeby się zachwycić to
jeszcze sporo brakuje i za pół roku czy rok nadal będzie wiele brakowało.

Warto zrozumieć naczelną zasadę współczesnego przemysłu i handlu: produkt
musi być przede wszystkim taki, żeby klient nie był z niego do końca
zadowolony. Co to za interes dla producenta zrobić dobry monitor, kupisz raz
i będziesz go używał przez 10 lat. A jak kupisz kiepski, to za rok
zaczniesz się rozglądać za nowym. I znowu kupisz kiepski, bo podstawowa
zasada nie ulegnie zmianie, nadal będą dostępne produkty kiepskie,
pozornie "jeszcze niedopracowane" (cały sztab inżynierów i marketingowców
pracuje nad tym, aby go odpowiednio "niedopracować").

> Co 1/2 albo 1/4 producenci wydaja kolejne modele paneli., ktore sa kolejnym
> krokiem w przod. Nie w obecnej chwili innej takiej branzy.

Jak to nie ma, przecież co kilka miesięcy masz dużo szybsze procesory, dużo
większe dyski, pamięci, dwa razy więcej melodyjek w telefonie, itp.

Paweł