Re: jaki twardy - maxtor czy seagate?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 10 Jul 2003 - 13:07:54 MET DST

Użytkownik "kamileq" napisał:

> Mam już WD Caviar 40 GB 8 MB Cache
> 7200 rpm od 6 miesięcy.

A ja od ok. 4 miesięcy mam Caviara 120 GB i wcale nie mam pewności, że jest
bezawaryjny. To, że jak na razie pracuje znakomicie (odpukać) wcalenie nie
daje mi pewności, że po powrocie do domu również będzie działał. Pamiętaj,
że najwięcej awarii zdarza się w ciągu pierwszego roku użytkowania.

> Samsungi są tanie. To ich jedyna zaleta.
> No i mało się grzeją, bo są wolne.

Rozumiem, że opinię o Samsungach również opierasz na doświadczeniach sprzed
lat. Myślę, że najwyższy czas naprowadzić cię na właściwą drogę. Mimo, iż
osobiście nie pracuję już na nich, to miałem okazję niedawno przetestować
kilka nowych, pojemnych modeli. Powiem wprost: mimo prędkości 5400 pracują
naprawdę znakomicie. Są chłodne, niesamowicie ciche i wydajne. W
bezpośrednim porównaniu z wszystkimi moimi dyskami osiagnęły wydajność
zbliżoną do Barracudy ATA IV. Do klasy Caviara SE trochę im brakuje, ale jak
na 5400, to i tak byłem bardzo zaskoczony. I co najważniejsze: podobno mają
teraz najniższy odsetek awaryjności. A na dokładkę producent daje 3 lata
gwarancji.

Pozdrawiam,
Sniper