Re: K³opoty z DVD-R/RW Toshiba

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 29 Jun 2003 - 17:48:48 MET DST

> Korzystam z nagrywarki DVD-R/RW firmy Toshiba i mam z ni± spore problemy.
> P³yty CD-R i CD-RW nagrywa bezproblemowo, natomiast nie mogê nagraæ p³yty
> DVD-R czy DVD-RW. Podczas nagrywania w pewnym momencie wyskakuje b³±d
zapisu
> i program koñczy w tym momencie nagrywanie (próbowa³em Nero, jak i
do³±czony
> do nagrywarki InstantCD/DVD). Na pocz±tku uda³o mi siê nagraæ kilka p³yt,
> ale teraz ka¿da próba koñczy siê niepowodzeniem. Zwa¿ywszy ceny no¶ników
> nic przyjemnego. Teraz co¶ wiêcej o moim komputerze:
> [...]

Pierwsze co bym sprawdzil to pamiec. Do nagrywania DVD komp moze uzywac
wiekszego buforu wiec szansa, ze trafi na jakis uszkodzony obszar pamieci
jest duzo wieksza niz przy CD.
Odpal Memtest'a i zobacz czy nie ma bledow. Jezeli nie bedzie to ewentualnie
mozesz odlaczyc inny naped ktory jest podlaczony na jednej tasmie z DVD-RW
(o ile taki masz). Jezeli i to nic nie pomoze to proponuje sprawdzic na
innym kompie (dla odmiany na intelu) ta nagryware i w razie takich samych
objawow reklamowac w sklepie ...

BTW co do ceny nosnikow:) ja nagrywalem w czasach kiedy czysta plyta cd
kosztowala jedyne 25zl wiec mysle, ze nie jest to az tak duza strata:) Poza
tym mozna robic testy na RW.