Re: Pytań kilka o zasilacz

Autor: andrewj_at_op.pl
Data: Fri 27 Jun 2003 - 00:31:03 MET DST

> Nastronie chieftec'a znalazłem dwa modele zasilaczy które by mnie
> zadowoliły. I tutaj pojawia się pytanko: Zastanawiam się pomiędzy:
> http://www.chieftec.pl/specyf_zasilacz01.htm a tym :
> http://www.chieftec.pl/specyf_zasilacz02.htm ewentualnie tym mocniejszym
> czyli http://www.chieftec.pl/specyf_zasilacz03.htm.
> Czy moze mi ktoś powiedzieć jak z głośnością od wentylatorów w tych
> zasilaczach?. Czy opłaca się kupować dwu-wetylatorowy zasilacz ?. Czy ktoś z
> grupowiczów miał jakieś problemy z tymi zasilaczami - głownie interesuje
> [...]

Kupiłem zasilacz HPC-360-202 razem z obudową Chiefteca (DX 01 BDU). Obudowa
jest super i zrobiła na mnie duze wrazenie, natomiast zasilacz jest powiedzmy
na 4 (no z małym plusem - 5 to Enermax i inne). Subiektywnie głośność moge
określić jako cichą i nie drazniąca - na pewno uslyszysz inne podzespoły z
kompa (ultacichy to jest dla mnie Enlight - z obudowy 7237, ale to 300 W, lub
był mój Codegen z kontolą obrotów, który sie spalił od spięcia). Zasilacz
odłączony od prądu ma na początku 1300 obr, po jakims czasie obroty wzrastaja
1600-1700. Jeżeli go nie odłączasz to zaczyna od ponad 1500 obr. - w stanie
spoczynku jest lekko ciepły. Spodziewałem sie mniejszych obrotów dla mojej
konfiguracji: PIII 450_at_500, 256 Sdram, IBM 9,1 GB 7200 obr, Riva TNT2 M64
(niedługo modernizuje sprzet). Co do obrotów to jest zależność miedzy temp.
procesora, a obrotami zasilacza - wstaw wentylatory z tyłu obudowy i z przodu -
 a obroty trochę spadną. Napięcia to 3,37 dla 3,3; 12,18 dla 12, 5 dla 5,08 -
w programie Hardware Monitor na płycie Aopen.
Co do PFC - to wyszukaj posty wczesniej, było o tym.
Konczac, chce powiedziec ze kupujac taki zasilacz warto kupic tez obudowe
Chiefteca - calosc tworzy kompletny system z bardzo dobra wentylacja (przy
zastosowaniu dodatkowych wentylatorów). Dziwi mnie, ze wiekszosc pisze tylko o
samych zasilaczach Chiefteca - pewnie je wstawiają do obodowy Codegena. A moc
zasilacza ? Wszystko zalezy jak bardzo bedziesz miał obciązony system - w
wiekszosci przypadków wystarczy 360 W. Przy bardziej rozbudowanych 420 W.
Dla tych którzy dalej uważają, że nie ma dużych różnic w budowie zasilaczy
polecam zajawkę na http://spin.siedziba.pl/ (nie wnikam jaki czy ten Fortron
jest dobry).

Pzdr,
Andrew