Re: Pikający UPS, co jest do cholery?

Autor: sg (alkor-si_at_NOSPAM.wp.pl)
Data: Thu 26 Jun 2003 - 22:22:37 MET DST

Użytkownik "marcus075" <karweta_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...] Aha: jedna jezcze istotna informacja: ostatnio przy padzie
> zasilania UPS wytrymał 2 kompy 15sek. ormlanie wytrzymywał 15 minut. W
> związku z opisaną wyżej sytłacją mam pytanie: czy to akumlator UPS'a (tak
mi
> się wydaje, nie jestem tego w stanie stwierdzić na ogległość, ale tak
wynika
> z opisanej przez mamę sytłacji)? Jeżeli tak to co zrobić, pomijając
wymianę
> akumlatora? Jeżeli nie to co innego? Proszę o pomoc. Sorki za długi post
ale
> [...]

Albo akumulatory albo przeładowany. Bez podania modelu to kupa.
Chociaż jakiś napis (cyferki) żeby się skapnąć jego moc. Jak
jakaś 300 to trochę mało na dwa kompy (plus monitory, nie liczę
radyjka).

Domowym sposobem to trzeba by odłączyć od niego jednego kompa i
sprawdzić czy *sytuacja* się powtarza. I ewentualnie zrobić sztuczny
pad wyjmując wtyczkę z gniazdka. Wadą tego rozwiązania jest to, że
jak piasłeś drugi komp jest serwerem więc takie eksperymenty to
lepiej pod nadzorem robić (chyba, że serwer na NerWare to można się
skusić :)), a już na pewno po pracy (albo przed).

Jak na jednym kompie jest to samo czyli piszczy w trakcie pracy i
trzyma z 15 sekund to raczej baterie. Jeśli na jednym kompie chodzi
spoko to raczej miał za duże obciążenie.

Jeszcze trzeba gdzieś spojrzeć na tabliczkę z tyłu/pod spodem i zobaczyć
datę produkcji. Akumulatory powinno się wymieniać co jakieś 2-3 lata.
Chyba, że miał wymieniane.

Więcej bez konkretów to się nie da :)

--
Pozdrawiam,          "It doesn't think. It doesn't feel.
Sławek                          It doesn't laugh or cry.