Re: Serwer na P4 2.6 HT ?

Autor: Janko Wiśniewski (jan28ko_at_hoga.pl)
Data: Wed 25 Jun 2003 - 16:35:42 MET DST

Użytkownik "Argon" <argon001_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Lokalny serwer testowy www w firmie dla klikudziesieciu userow + pewne
> oprogramowanie zainstalowanie na nim udostepnione za pomoca zdalnego
pulpitu

> Argon
Wracjąc do RAMu. Albo 2x512 (400) albo 4x512(400) na tej płycie jest
dwukanałowy kontroler pamięci. Wkładając nieparzyście utracisz coś za co
płacisz :) Jeśli włożysz DDR333 to dla uzyskania pełnej synchronizacji z tym
procesorem system obniży je do 320MHz co kompletnie nie ma sensu jeśli
procesor jest taktowany 200Mhz (800).
Z tego co piszesz wynika, że serwer będzie obciążony. Procesor najmocniejszy
na jaki stać firmę (różnica do 2.8GHz nie jest duża). Płytę wziąłbym z Gbe
(od serwera do switcha nie zawadzi mieć Gbe) jest droższa ale za to zwiększy
ci się przepustowość od serwera. Co do dysków to już pisałem wcześniej.
Osobiście SATA na serwer bym nie dał. Wolałbym już ATA. SCSI byłoby
najlepsze. Oczywiście zaraz się ktoś na mnie rzuci, że przecież jest WDC
Raptor prawie tak samo wydajny na SATA jak SCSI tyle, że kompatybilność SATA
jest jeszcze problematyczna. Ja nie chciałbym mieć serwera z SATA
przynajmniej na razie. Zaoszczędzić możesz na grafice kupując płytę 865GBF z
Gbe (kosztuje tyle samo co PERL a ma zintegrowaną grafikę i AGP - na serwer
styknie w zupełności). Nie zapomnij o dobrym zasilaczu i powinno wszystko
grać :)

--
Janko  Wiśniewski