Re: EPoX 8RDA+ uwaga posiadacze! wyjmijcie jumper JCLK!

Autor: Shaman (mynews_at_space.pl.usunto)
Data: Wed 25 Jun 2003 - 12:56:48 MET DST

> Uwielbiam takie pytania, skoro coś takiego napisałem to miałem podstawy.
> Ostatnio dwie sprawne kości 128 sdram 133Mhz memtest uparcie obarczał
> błedami choć same kości były w porządku (sprawdzone innymi programami,
> na różnych płytach). Kilka razy wskazał mi padnięte kości, ale zdarzyło
> mu się i obarczać błędami sprawne.

hehehe.. a jak sobie wyobrażasz że memtest86 miałby Ci fizycznie testować
kostki? komputer jest całością.. i memtest86 jedynie ustawia dane i sprawdza
czy jest to czego się spodziewał.. inaczej sie przecież nie da.. ja tez na
moich GeILach miałem w cholere błędów.. po zdjęciu JCLK jak ręką odjął..
czyli kosci są OK a płyta siała jakieś śmieci..

żeby fizycznie przestestowac kości trzeba by mieć nie kompa (w sensie
maszyny typu Desktop, Server itd) a jakieś specjalne urządzenie (które w
sensie elektronicznym też byłoby pewnie mikrokomputerem)

zatem jeśli memtest86 pokazuje błąd to znaczy że błąd jest.. i obojętnie czy
masz kostki dobre czy nie to w komunikację między pamięcią a resztą systemu
wkradają się błedy i memtest86 nie oszukuje.. sam sobie przecież tych błędów
nie wymysla

PZDR
Shaman