Re: skutki uboczne zwolnienia wentylatora w zasilaczu

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 24 Jun 2003 - 22:20:49 MET DST

> Myślę, że nawet po całkowitym zatrzymaniu wentylatora napięcia specjalnie
> się nie zmienią, a przynajmniej nie od razu. Efekt spowolnienia
wentylatora
> może się pojawić dopiero za kilka miesięcy, w tym czasie zasilacz może
> normalnie działać, chociaż będzie bardzo gorący, potem polecą kondensatory
> albo transformator. U mnie powoli przepalał się dławik na wyjściu, farba
na
> uzwojeniach stopiła się i pojawiły się w niej ubytki, a sam zasilacz
zaczął
> [...]

Sztuki ktore ja testowalem przy wiekszym obciazeniu mialy rozjechane
napiecia po kilku godzinach pracy. Jak nie trudno sie domyslic wynikalo to
ze wzrostu temperatury. Nie widac tego od razu po wlaczeniu, ale po jakims
czasie pracy w "trudnych warunkach" ujawinialo sie to i efekt byl taki, ze
komp stawal sie niestabilny i sie wieszal.