Re: Jak obnizyc zapotrzebowanie na moc z zasilacza

Autor: Marek Tomczyk (tunol_at_chelm.gda.pl)
Data: Tue 24 Jun 2003 - 13:13:30 MET DST

Użytkownik Michal napisał:
> [...]
> AthonXP 1700+
> Plyta Soltek SL-75DRV5
> 256 DDR PC333
> RivaTnt 16mb
> dysk Seagate 6,5GB
> Nagrywarka LG
> Karta sieciowa
> SoundBlaster Live 5.1
> FDD
> i zasilacz 230V
> Niepokoi mnie jedna rzecz - napiecia jakie pojazuje monitor systemu odbiegaja
> troche od normy, tzn.
> powinno byc 12V a mam 12.6
> -5V a mam -5.6 (ostatnio swiecilo sie na czerwono)

Ze specyfikacji ATX:

+5 VDC - (plus/minus)5 %
-5 VDC(if used) - (plus/minus)10 %
+12 VDC - (plus/minus)5 %
-12 VDC - (plus/minus)10%
+3,3 VDC - (plus/minus) 4 %
+5VSB - (plus/minus) 5%

Z czego wynika że jedynie +12V i -5V u ciebie jest na granicy normy, bo
norma przewiduje dla tych napięć max 12,6V i -5,5V.

> Troche to odbiega nawet od dopuszczalnych mozliwych odchylen. Pomyslale, ze
> moze by tak zmniejszyc czestotliwosc pracy procka (to dziwne, ale prawdziwe)
> do czasu jak bede mial kase na nowy zasilacz. Boje sie tez, ze pewnego dnia
> mi to wszyskto wysiadzie. Ale to najgorszy scenariusz jaki sobie moge
> wyobrazic. Czy to cos da takie odtaktowanie procka? (tak jak mial nominalnie)

IMO napięcia nie są najgorsze, więc nie trzeba niczego zmieniać.

--
Pozdrawiam
AMD & ASUS 4ever