Re: Jeszcze raz cichy komp ;)

Autor: Wojtas (wojtas9988_at_wp.pl)
Data: Mon 23 Jun 2003 - 23:04:52 MET DST

Użytkownik "Jacek Maciejewwski" <jacmac-nospam_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Hi!
>
> Natchniony ostatnimi opisami jak to izoluje się akustycznie hdd od
> skrzynki, wyciągnąłem z szuflady dwa stare paski od jakiegoś
> magnetofonu, po złożeniu w pół przeciągnąłem przez szczeliny od
> mocowania najniższego napędu 5,5", przez wystające pętelki przesunąłem
> przetyczki z jakiejś plastykowej rurki i wsunąłem hdd między napięte
> paski.
> Dysk trzyma się mocno, można trząść skrzynią i nic, a blachy skrzyni nie
> wibrują i dysku w ogóle nie słychać.

A jak z temperatura? Moze przydalyby sie te radiatorki mojego pomyslu? :)
Bo chyba nawiazywales do mojego posta.
Niedlugo beda upaly, wez to pod uwage.

> Teraz jedynie mi zostały wiatraki procka, zasilacza i grafy. Ciąg dalszy
> niechybnie nastąpi ;)
Jak bys mial procka w nowej technologii 0.13 mikrona to by sie ladnie
wyciszylo chlodzenie za pomoca Zalman CNPA6000 Al-Cu:
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000alCu.htm
A tak chyba wodne chlodzenie tylko ratuje. 0.18 mikrona niestety duzo
bardziej sie grzeja.
Co do grafy to pewnie tylko rura cieplna ( np. Zalman takie robi, kosztuje
kolo 120 zl).
Zasilacz, proponuje dac wentyl PAPST 8412NGL. Ja tak zrobilem. Na mojej
stronce jest opis jak wyciszalem kompa.

--
Wojtek
http://www.astercity.net/~wojtas99/