Re: CD-ROM a spowolnienie PC-ta

Autor: Daniel Chlodzinski (dch_at_priv.onet.pl)
Data: Mon 23 Jun 2003 - 15:24:45 MET DST

Tygrysek wrote:
> Witam!
>
> Z góry przepraszam, jeśli to NTG.
> Odczyt z CD-ROMa wyraźnie spowalnia pracę całego komputera, myszka chodzi
> bardzo "ciężko". Nie da rady np. odtwarzać filmów DivX bezpośrednio z
płyty,
> bo "przycina", a kopia całej płyty na dysk trwa jakieś 10 min. Mam ASUS-a
> 40x (ale próbowałem też na Sony 52x - bez zmian), ABIT KT7-A RAID
> (podłączałem pod wszystkie kontrolery - bez zmian), Athlon XP 1800+,
Seagate
> 40GB 7200 obr, 515MB RAM i Windows XP Home. Instalacja najnowszego 4in1
> również nie przyniosła poprawy. Szukałem jakiejś opcji dot. UDMA CD-ROM'u,
> ale nic takiego nie znalazłem. Any ideas?
> Z góry dzięki!

My Computer -> Properties -> Hardware -> Device Menager -> IDE ATA/ATAPI
controlers
W zalezeznosci do ktorego podpiety masz cd ( Primary czy secondary )
properties -> adv. settings i wybierasz transfer mode (dma if available).

Czesem cd rom sam wraca do ustawieni pio i potrzeba service pack 1 do win
xp.

Daniel