Re: Dual AMD czy Intel ?

Autor: Krzysiek Szczepanek (silverman_at_go2.pl)
Data: Sat 21 Jun 2003 - 13:17:13 MET DST

Tomek Głowacki <tomek_at_wywalto_pseinfo.pl> wrote:

> Oj, niekoniecznie. Od lat wiadomo jakie są wady transmisji
> równoległych (korekcja błędów, przesłuchy, zakłócenia - to wszytko
> ogranicza maksymalny transfer poprzez szyny równoległe),

Narazie samym ograniczniczeniem jest sama wydajnosc dysku a nie
interfejs.

> transmisje szeregowe wypierają równoległe i to zdecydowanie (vide
> USB, FireWire) właśnie ze względu na dużo większą skalowalność i
> prostotę.

Id obrze ale SATA nie wnosi nic rewolucyjnego w stosunku do ceny.

> Serial-ATA zdecydowanie przyjemniej chodzi, to widać od razu,
> choćby instalując najpierw WinXP na dysku ATA/100 a potem na S-ATA
> na tym samym komputerze. Sam bym nie uwierzył, dopóki nie
> zrobiłem tego testu, praca pod S-ATA jest inna niż ATA/100...

Jasne. Wypada jeszcze przy takim porwnaniu uzyc takich samych dyskow
tylko z roznym interfejsem.

> Ale to nie o to chodzi, może póki co tak jest, że dyski S-ATA to
> to samo co ATA/100 ale z innym interfejsem, ale za jakiś czas na
> pewno powstaną konstrukcje wykorzystujące w pełni zalety nowej
> szyny.

Narazie nie ma wiec nie ma sensu kupowac. Kupowanie czegos w komuterach
"na zac"konczy sie duza strata pieniedzy.

--
Krzysiek Szczepanek
Best regards from "Devil's basement"