Re: R9100 - kwestia zasilaczy - czy aby nie przesadzona?

Autor: Maciek Mystkowski (mattm_at_priv.onet.pl)
Data: Fri 20 Jun 2003 - 15:21:09 MET DST

"Witiia" <KASUJwitiia_at_o2.pl> napisał(a)

> Masa ludzi kupuje te Codegeny i pewnie
> połowa z nich wsadza tam właśnie te "wymagające" Radki. To mi się
> trochę kłóci z tym, co czytam na gupach. Dodam, że dopiero właśnie na
> grupach dowiedziałem się o tym problemie, a czytam prasę komputerową,
> interesuję się tym. Przecież gdyby te Codegeny nie mogły pracować z
> Radkami, to wszędzie by wrzało od tego.
Na grupy dyskusyjne zazwyczaj pisza osoby, ktorym cos nie dziala, cos sie
zawiesza itp. - w przypadku Radkow 8500/9100 jest to zazwyczaj kiepski
zasilacz badz nieprawidlowe obchodzenie sie z systemem oper. przy zmianie
karty. Wracajac do zasilaczy Codegen - no wlasnie - na grupe pisza ludzie,
ktorzy maja problem bo po co mieliby pisac gdyby o nie mieli. Teraz zwroc
uwage na stosunek (za przeproszeniem) ilosci uzytkownikow Codegena do tych
z Chieftec'iem badz Enlight'em postujacych o problemach z Radkiem czy
tych, ktorym zasilacz spalil calego kompa. Do tego zwroc uwage ilu z nich
pozbylo sie problemu po zmianie zasilacza na porzadny, trzymajacy napiecia
w normach itp.. Wniosek jest prosty - odsetek zasilaczy Codegen, z ktorymi
jest problem jest znacznie wiekszy niz wsrod markowych, porzadnych PSU. I
dlatego uczestnicy grupy uwazaja, ze kogos kto nie ma duzo pieniedzy nie
stac na tani, ryzykowny sprzet - po prostu wsrod Codegena o WIELE latwiej
trafic shit. A czemu nie wydac od razu 200 zl zeby potem nie stracic 2000 -
2500 oraz kupy czasu i nerwow. Szczerze mowiac nie slyszalem jeszcze od
uzytkownika Chieftec'a czy Enlight'a , ze zasilka spalila mu kompa.

A czy nie jest przypadkiem
> tak, że grupa osób po prostu uważa Codegeny za złom i zawsze będzie na
> nie najeżdżała. Tak samo jak wszyscy najeżdżają na ECS'y, a ja mam
> k7s5a i jest to bardzo stabilna płyta, z którą nie miałem żadnych!
Miales szczescie - trafiles na dobry egzemplarz. Ale idac dalej moim ;)
tokiem rozumowania - ECS to loteria i szansa wygranej jest znacznie
mniejsza niz w loterii zwanej Asus, MSI czy Gigabyte. Tu rowniez warto
spojrzec na statystyki newsgrup - nieszczesliwi uzytkownicy ECS dominuja
wsrod nieszczesliwych uzytkownikow plyt gl. ;)

> Bo jeśli byłoby tak jak mówicie, to po kilkudziesięciu zwrotach
> sprzętu na pewno zaprzestaliby sprzedaży takich zestawów.
Nie zaprzestaliby poniewaz oni odsylaja towar na gwarancji do dystrybutora,
on wysyla nowy lub naprawiony, Tobie sie znowu psuje i tak w kolko - tylko
tracisz czas i pieniadze, a sprzedawce tak naprawde, mowiac brutalnie, wali
- plyta jest tania to dobrze schodzi - jak to w Polsce :P. To najlepszy
przyklad krotkowzrocznosci polskiego klienta.

> Mam wrażenie, że panuje swego rodzaju znobizm: "mam Chiefteca".
To nie snobizm - to zwykle przekonanie, ze nie stac mnie na tani sprzet o
losowej jakosci. Sam mialem Codegena, ktory radzil sobie bez problemu z
Radkiem ale w momencie jak mi napiecie +12 spadlo do 11,3 stwierdzilem ze
dalej nie chce testowac jego wytrzymalosci. Co teraz mam widac w sigu.

Sorki za przydlugie wypociny ale troszku niewyspany jestem ;)

--
Pozdrawiam
Maciek Mystkowski