Re: obróbka dzwieku - procesor czy pamiec?

Autor: 2late (deadlog_FILTR__at_wp.pl)
Data: Thu 19 Jun 2003 - 11:38:06 MET DST

W artykule <bcrij1$2df$1_at_h1.uw.edu.pl>
Usenetman *AnkaS* (stona_at_fuw.edu.pl)
 myślał, myślał aż w końcu napisał:

>W niedlugim czasie będę się bawic w konwersje wav do mp3 w duzych ilosciach.
>mam pytanko czy zwiekszenie ram z 256 do 512 przyspieszy,
>czy tez myslec o lepszym procku, aktualnie Athlon1600XP.
>Albo jedno i drugie.

>obrobka standardowego pliku na tym sprzecie zabiera 40 min,
>(ten sam plik na staruszku P200 i 64MB ram ok 2 godzin).
>Co ma większy wpływ na czas konwersji procesor czy pamiec?

Na czas kompresji, przede wszystkim procesor ale jesli np. masz zamiar pliki
trochę obrabiać, ciąć kleić, odszumiać to i ramu by się przydało. W moim
przypadku, dużo nagrywam z radia, potem wracam do domu, słucham, wycinam co
nie potrzebne, spikera itp... obróbka pliku trwa dość długo mimo że mam dwa
szybkie dyski, 320 RAMu i Durona1300. Dużo to znaczy nakładanie efektu
'delay' na plik wav dwugodzinny trwa ok 20 min. Zastanów się jeszcze czy na
pewno mp3, jest wiele lepszych formatów, no chyba że tak jak ja masz zamiar
słuchać z odtwarzacza stacjonarnego mp3.
Pozdrawiam

--
2late outspace communication 1999*2002 (R) deadlog_at_wp.pl
http://strony.wp.pl/wp/deadlog/info.html