Re: Athon XP - kilka pytań

Autor: Maciej \ (tp.sa_at_wp.pl)
Data: Fri 20 Jun 2003 - 00:36:33 MET DST

In news:bcta7e$65b$1_at_nemesis.news.tpi.pl,
uczen <matiz_at_wp.pl> typed:
> 1). Oznaczenia - jak to w końcu jest. Jeżeli mam Athlona XP 2000+ to
> pracuje on z taką samą szybkością czy jest tak samo wydajny jak
> Pentium 4 2000Mhz.

athlon XP 2000+ jest tak wydajny jak teoretyczniy athlon TB 2000

> 2). Przy jakiej temperaturze Athlon może się
> spalić (czy prześciga w tym Pentiuma)

palenie zaczyna sie przy bardzo duzej temperaturze - a maksymalna
temperatura w ktorej proc moze chodzic wacha sie od 85 do 90 stopni w
zaleznosci od modelu, na codzien temperatura powinna wynosic okolo
45stopni w przypadku nowego procka (0,13) lub 55-60 (0,18)

> 3). Od czego jest skrót XP w nazwie Athlon XP i czym różni się Athlon
> XP od zwykłego Athlona?

oznacza nowa serie - w zaleznosci od modelu roznice to - dodanie sse,
nowe jadro, wiecej cache

> 4). Jak to coś podkręcić? W BIOS-ie (mam płytę MSI KT4V) w części CPU
> FSB Clock ustawiłem większą częstotliwość, ale komputer mi się
> zawiesza mimo małego wzrostu FSB. Ewentualnie czy ktoś może mi
> zeskanować temat Jak podkręcić Athlon XP z najnowszego Komputer Świat
> ekspert i wysłać mi na kmmatiz_at_wp.pl (przecież nie będę tego kupować
> dla jednego tematu) 5). Dlaczego przy Athlonach podaje się (w
> cennikach) max tylko 333 FSB, a przy Pentiumach 4 nawet 533

co do FSB poczytaj www.tomshardware.com albo inny serwis o sprzecie bo
to juz nie tak prosta sprawa - a co do podkrecania radze wczesniej
uzupelnic wiedze co i dlaczego sie wogole podkreca...

--
- Maciej "yaq" tp.sa_at_wp.pl -