Re: TV-out i problem

Autor: siwyy (siwyy_at_gadka.pl)
Data: Thu 19 Jun 2003 - 13:17:49 MET DST

Użytkownik "Artur Starz" <artur_at_mail.argos1.com.pl> napisał w wiadomości

> Nie nic nie zmieniałem - rozdzielczość jest taka sama - chodziło tylko o
> żeby zmienić ustawienie NTSC-M na PAL-B - NA nowym zainstalowanym XP od
> razu wykrył ten NTSC-M mimo że z systemu na 2 HDD też z XP widzi normalnie
> PAL-B....

No to ja zmien - ale to trzeba zmienic przy podlaczonym kabelku do tv
(pewnie musi byc jakies obciazenie na tv-out).

> Może i pisze.... ale nie o to przełączanie mi chodzi - to mi nie
> przeszkadza - i tak muszę rozkładac kable przez pół mieszkania i jak raz
na
> tydzień przełączę to mi nie przeszkadza - jakbym miał to na stałe
podłączone
> to i owszem.....
> Ale nie o to pytałem - pytałem o to gdzie i jak zmienić ten NTSC na PAL -
> żabnych opcjach tego nie miałem - dopiero po odpaleniu systemu na świeżo i
> kombinacji
> z podłaczonym kablem ale bez opcji nview i klonowanie można było to
> [...]

panel sterowania - ekran - ustawienia - zaawansowane - GeForce 4 - z
rozwijanego menu wybierasz ta zakladke gdzie sa dwa monitorki czyli (nView
Display mode) - i prawym na monitorek tv i korekcja kolorow (color
correction) - otworzy sie okienko i przelaczasz w nim zakladke na wybor
zrodla (device selection) i tam masz format - zmiana formaru -klikasz i
zmieniasz.
U mnie tak bylo ze za pierwszym razem tez byl jakis inny format - ale po
zmianie na B/PAL tak juz zostalo - nawet po odlaczaniu kabelka od TV.

> Jak wiesz jak zrobić żeby bez podłaczonego kabla SVHS ustawić tak żebym
> normalnie miał obraz 1024x760 na panelu LCD
> a jak włączę kabel do SVHS i telewizora to żebym miał klonowianie obrazu i
> na telewizorze oraz panelu jednocześnie chodziły mi aviki to chętnie
poznam
> rozwiązanie

Sprawa wyglada tak, ze jak odlaczysz kabelek to np przy nastepnym odpaleniu
windy nie masz juz klonowania. A nawet mozliwosci klonowania obrazu. Jak
podlaczysz kabelek to odrazu jest mozliwosc klonowania, jednak domyslnie nie
jest ono wlaczone.
Ja mam na stale podlaczony kabel od TV no i do tych ustawien nawet nie
zagladam, chyba ze nie chce zeby ktos podgladal co robie na kompie ;)\
Ale podlacz kabelek, ustaw sobie format obrazu i przy podlaczaniu kavbla
bedziesz musial tylko przelaczyc na klonowanie w ustawieniach.
A co do jednoczesnego ogladania avikow tu i tu bez potrzeby przelaczania tv
na podstawowy ekran, trzeba wlaczyc tylko klonowanie. Nie przy wszystkich
sterach to dziala, poniewaz na tv jest czarny obraz w odtwarzaczu. Ja mam
teraz zainstalowane stery 43.45, ale wczesniej mialem 41.09 i tez chodzilo
zwykle klonowanie.

Jest jeszcze mozliwosc ogladania avikow na TV a na monitorze np przegladania
grup. Wystarczy wlaczyc klonowanie i w rozwijanym menu w ustawieniach gf4
przejsc do (overlay controls - trzecie od dolu) i w urzadzenie pelnoekranowe
(full screen device) ustawic urzadzenie pomocnicze (secondary display). Do
napisow trzeba uzyc jeszcze programiku DivXG400, ktory naklada je na
strumien video.

Mam nadzieje ze nie zamieszalem za bardzo ;)

> Pozdrawiam
> Artur Starz

pozdrawiam
siwyy