Kupiłem Chieftec'a i też jestem happy :-)

Autor: sesam (sesam22_at_interia.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 23:27:33 MET DST

Witam

W końcu się zebrałem i kupiłem zasilacz Chieftec HPC-360-202 PASSIVE PFC z
www.chieftec.pl Wczoraj zamówiłem, dziś dostałem :-)) Szybko, sprawnie i
miła obsługa. Po rozpakowaniu paczki zasilacz naprawdę robi dobre wrażenie
na użytkowniku.

Może parę słów na jego temat:
Paczka ważyła 2,6 kg, no więc odejmując ok. 100g na pudełko i kabel
zasilający, daje to w sumie ok 2,5 kg :-)
Posiada tylko jeden wentylatorek, więc nie jest taki głośny, jak ponoć model
z dwoma wentylatorami. Fakt, po rozgrzaniu jego obroty to ok. 2000 rpm i
staje się słyszalny, lecz nie jest głośny jak np. coolery z podobnymi
obrotami. Przez tylną ściankę, która jest poszatkowana jak ser szwajcarski
widać duże kondensatory 680 uF i transformatorek, który też jest
pokaźniejszych rozmiarów niż w innych Codegonach o podobnej mocy. O
większych radiatorkach, to nie wspomnę ;-) Grube są również kable
zasilajace płytę głowna, dyski, etc. Dodatkowo do jednego conectora +3,3 V
we wtyczce ATX dochodzi cieńki brązowy przewód. Podejrzewam, że jest
wzamcniaczem błędu tegoż napięcia. Owszem grzeje się trochę, ale mój stary
zasilacz też się grzał. Napięcia podczas normalnej pracy (internet, gg) w
SpeedFan wynoszą: Core: 1,78 V; (3,3 V - 3,41 V); (5,00 V - 5,00 V)(12,00
V - 12,23 V). Gdy uruchomię tuner TV, napięcia wynoszą: Core: Core: 1,78 V;
(3,3 V - 3,41 V); (5,00 V - 4,98V)(12,00 V - 12,30 V). W sprawie
zabezpieczeń nic powiedzieć nie mogę, gdyż ich nie testowałem. Nie wiem, jak
mają inne zasilacze, ale za 199 pln, to myślę, że produkt jest wart swojej
ceny.

Gorąco polecam innym niezdecydowanym użytkownikom, chcącym kupić dobrze
zabezpieczony zasilacz.

Krzysiek