Re: Wyciszenie i chlodzenie dysku

Autor: Wojtas (wojtas9988_at_wp.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 13:42:32 MET DST

Użytkownik "Tomasz Przastek (Goro)" <tomekv6_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> ....moze i tak ale w tym wypadku to nie ma sensu bo to nic nie daje. Po
> drugie grubosc warsty lakieru jaka widze na zdjeciach moze tylko
> pogarszac oddawanie ciepla niz to sugeruje konstruktor....

Wlasnie w tym przypadku pograrszanie przewodzenia ciepla przez farbe nie ma
znaczenia. To nie radiator na procesor, ktory szybciej sie grzeje niz dysk i
np.
potrzeba miedzianej warstwy przylegajacej do rdzenia.

Zreszta takie same radiatory stosuje sie do grzejacej sie elektroniki w
duzym zakladzie z ktorego mam te swoje radiatory.
Ja je tylko odpowiednio przycinam, wywiercam dziury na sruby i przyklejam
miekka, wyciszajaca gume.

Radiatory sa grube i dobrze przewodza cieplo i dobrze je odprowadzaja. Jak
dysk sie nagrzewa robia sie cieple, dzialaja bardzo dobrze.
Poza tym warstwa lakieru nie jest gruba. Anodowanie na czarno to super
rzecz.

Wojtek