Re: Testy zasilaczy ATX

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Wed 18 Jun 2003 - 12:20:15 MET DST

In article <bcpdgo$2pg$1_at_atlantis.news.tpi.pl>, Gissbourne wrote:

> Chieftec HPC-360-202 albo cichy, albo zwykly, albo goracy, albo normalny,
> no to w koncu jaki ?

Mój egzemplarz tego zasilacza:

- w miarę cichy, chyba najcichszy spośród wszystkich "składakowych"
zasilaczy bez przeróbek (w pracy mam sporo cichsze w Dellach, naprawdę
niesłyszalne, ale nietypowe, dostosowane do nietypowej obudowy). Jednak jak
dla mnie był nadal za głośny, wyciszyłem go dodatkowo, wstawiając diody
szeregowo z wentylatorami. Słabej jakości wentylatory, przy niskich obrotach
słychać tarcie w łożyskach (takie nierównomierne "szelesty").

- dość ciepły (nie gorący), ale dmucha chłodnym powietrzem. Ciepła jest górna
ścianka. Robi się ciepły również po włączeniu przełącznikiem z tyłu, przy
wyłączonym komputerze.

- przy obciążeniu tylko płytą główną daje zbyt wysokie napięcia (ponad 13V
na wyjściu 12V).

- ponoć ma różne zabezpieczenia, jeśli tak jest naprawdę i te zabezpieczenia
działają, to chyba warto go kupić. Bo ogólna jakość tego zasilacza jest
przeciętna, powiedziałbym, że akceptowalna, ale żadna rewelacja.

Paweł