Re: Stracona partycja na dysku????

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Tue 17 Jun 2003 - 23:04:57 MET DST

Użytkownik "Tomasz" <tomaszw_at_website.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>

> Mam dysk wd 80gb podzielony na 3 partycje. Mialem linuxa, ktorego
> usunalem i skasowalem jego partycje. Za pomoca Part. Magic chcialem

Partition Magic? To brzmi znajomo ;-).
Ile ja już postów widziałem z podobnym problemem......
(a wystarczyłoby, żeby ludzie przerzucili się na dużo bezpieczniejszy
program BootIt http://www.terabyteunlimited.com)

> dodac uzyskane po skasowaniu miejsce do 2 partycji. W trakcie pracy
> zawiesil mi sie komp. Przypisalem mu literke i bylem w stanie
> zobaczyc katalogi i poliki. Czesc z nich jest ok ale duzo ma nazwe
> zlozona z "krzaczka" i ogromna-niemozliwa wielkosc. Rebootnalem kompa
> i nie widze teraz partycji w Moim komputerze. W Part. Magic widze ta
> druga partycje jednak nie moge juz przypisac jej literki. Jej system
> plikow to PqRP(jakis roboczy Part. Magic).
>
> Co z tym zrobic. Nie chcialbym stracic tych danych to 50Gb. M in moja
> praca magisterska itp.

Przyszłemu magistrowi nie przyszło do głowy, że zabawa partycjami bez
backupu danych może nie być zdrowa dla pracy magisterskiej? ;-)

> Czym to odzyskac? Ewentualnie ile kosztowalby odzysk?

Najpierw zmień deskryptor tej partycji z partycji tymczasowej Partition
Magic PqRP (0x3C) na system plików, który miałeś na tej partycji: hexa
0x0B bądź 0x0C dla FAT32, 0x07 dla NTFS. Potem próbuj dane odczytać,
albo od razu zacznij je odzyskiwać np. darmowym PC Inspector
http://www.convar.de. Unikaj scandisk.

Zmianę deskryptora wykonasz np. Ranish Partition Managerem.

M.