Re: iRDA w MSI

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 17 Jun 2003 - 11:17:30 MET DST

Użytkownik "SkiLo" napisał:

> Ale nie wiem czy ci sie uda odpalic IRDE.
> W MSI sa jakies dziwne ustawienia w biosie.

Ja mam MSI KT3 Ultra ARU. Na tej płytce złącze do IRDY jest 2-rzędowe. Po
dokupieniu odpowiedniego złącza musiałem jeszcze poprzekładać parę kabelków,
bo były inaczej zamontowane (wystarczyło porównać dokumentację do płyty z
dokumentacją do IRDY).

A problem z BIOS'em może wynikać z tego, że zazwyczaj w dokumentacjach do
IRDY sugerują ustawienie: Serial Port2 Mode na ASKIR. Z własnego
doświadczenia wiem, że takie ustawienie często nie chce działać.

Ja najczęściej stosuję:
Serial Port2 Mode:
- 1.6us (albo 3/16 Baud)

IR Pin Select:
- IRRX/IRTX

P.S.
Rzuciłem okiem na specyfikację do płyty K7T (model: 6380 v.2.1). Faktycznie,
jest tam złącze jednorzędowe (takie jak na allegro na rysunku nr. 2). Należy
też zauważyć, że na allegro jest ono narysowane "do góry nogami" w stosunku
do jego ułożenia na płycie, tzn. na allegro +5V VCC jest na górze, a na
płycie na dole, i tak dalej...

Pozdrawiam,
Sniper