Re: ICM

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 17 Jun 2003 - 10:59:13 MET DST

Hi,

Sebol wrote:

> nigdzie nic o tym nie pisze wiec chyba pozostanie to w sferze przypuszczen.

Ale przypuszczenia można podeprzeć logiką i znajomością tego
typu rozwiązań. Jeśli dekodowanie rozkazu ma trwać jak najkrócej
(jeden lub dwa takty zegara), to powinno być zrealizowane asocja-
cyjnie (tak jak np. przeglądanie tablicy buforów stron, które też
jest operacją bardzo częstą i prawie natychmiastową).

> czlowiek po skonczonych studiach oducza sie w pierwszej kolejnosci
> kategorycznych stwierdzen - to co piszesz to dotyczy specjalizowanych
> procesorow RISC ze specjalnie rozszerzona lista instrukcji.

PowerPC specjalizowanym procesorem RISC?

Człowiek po skończonych studiach uczy się też podawać źródło
informacji. To, co zacytowałeś, jest częściowo prawdziwe,
jednak z informacją o ograniczeniu liczby instrukcji nie do
końca mogę się zgodzić. W sumie jest to dość często podawana
informacja w różnych źródłach i pewnie dlatego tak często też
cytowana.

Polecam wykłady i publikacje doc. Pogody z gliwickiej Politech-
niki Śląskiej. To on mnie nauczył protestować przeciwko nazy-
waniu procesorów RISC procesorami z ograniczoną _liczbą_
instrukcji :)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |